Delikat i-landsproblem

Jag hann inte gå ner mig i bitterträsket särskilt länge.

I fredags ringde telefonen och jag blev kallad på intervju måndag förmiddag. I dag fick jag besked om att jag kan välja mellan 75 % fast anställning toknära hemmet (knappa 30 meter) eller 100 % mammavik på en större förskola lite längre bort. Åååh. Hjälp mig! Vad ska jag välja??

75:an är en pytteförskola med pyttebarn som i april ska flytta till alldeles nya lokaler. 15 barn, 4 personal.
100:an är en stor förskola med många avdelningar och lite äldre barn.

Hur hade ni gjort? Jag måste ha valt på torsdag och oavsett vilken jag väljer börjar jag på måndag.

Kommentarer
Postat av: isabeL

Galet! Fast anställning är ju alltid fast anställning. Sen kanske du får möjlighet att gå upp i tid i framtiden... vad vet jag? Sen är ju pengar pengar, så 100% är också najs på många vis. Tur att jag är statsvetare och någonsin slipper hamna i lyxproblemsfällan när det gäller jobb...

2009-01-14 @ 17:33:26
Postat av: bäver

Jag skulle tagit 75% utan att tveka. För det första är det fast anställning.



För det andra har du stooora möjligheter att göra nåt bra av att jobba på en pytteförskola. Du blir viktig och kommer också att kunna påverka din arbetsplats mer än på ett större ställe. Jag är absolut säker på att små skolor ger tryggare barn (gode gud låt inte en vännina, tillika förskollärare, se det här, hon skulle bli arg) och att det blir lugnare miljö för både barn och personal.



Grattis till jobbet också, vilket du än väljer. :)

2009-01-15 @ 11:18:18
Postat av: Ellen

Ja, när jag tänkte efter så blev det inte så svårt ändå. Jag valde den fasta 75%-tjänsten. Bäst för folkhälsan också :-)

2009-01-15 @ 17:05:05
Postat av: Anonym

Tack så mycket, förresten! Är lite väck i skallen idag av alla val som måste göras :-)

2009-01-15 @ 17:06:07
Postat av: Elin

Grattis tjejen. Det ska bli underbart att ha dig som granne på mer än ett ställe =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback