På väg mot vuxenpoäng

Skriver exjobb mest hela tiden. Skriver och läser och skriver och läser. Däremellan fylls tiden av spexmöten, storbandsrep och konserter. Känner mig otillräcklig för mina vänner, min kärlek och mina katter (och mig själv).

Det är dessutom november, och november är alltid grå, lång och kämpig.

Lyckligtvis går november fortfort; innan jag vet ordet av det är jag trött på glögg, katten har vält ner adventljusstaken och meterologens löfte om nederbörd torde betyda snö.

Det som känns skrämmande med julen nuförtiden är att så fort julen är över, hägrar vuxenlivet med heltidsjobb (förhoppningsvis), kombibil och bostadsrätt. Jag som hatat studentlivets krav på resultat och ständigt dåligt samvete över kasst förberedda seminarium har insett att möjligheten till sovmorgon inte uppskattats på samma sätt som det borde gjorts.

Men, vad f-n...hur blev klockan tjugo i tolv..?

Kommentarer
Postat av: isabeL

Gah! Jag vill bli vuxen, jag vill inte bli vuxen... vill, vill inte, vill, vill inte. Guu vad jobbigt det är! Jag har skjutit på uppsatsskrivandet, för jag vet inte riktigt om jag vill bli klar. Det är kanske dags att inse fakta, CSN-veckorna håller på att sina, det är lika bra att ta tag i skrivandet. Kanske redan idag.



Är detta en kommentar? Jag kanske borde starta en egen blogg. Egentligen ville jag mest säga att jag håller med. Man borde ha tagit vara på sovmorgnarna bättre!

2008-11-20 @ 10:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback