Mitt i natten

Jag är världens minst stresståligaste människa. Alltså, jag gillar att ha ganska mycket att göra och känna mig nyttig och lite viktig, men kroppen säger "hörruduru, nu lugnar vi ner oss. March pannkaka!". Jag får stressmage, hudutslag och får dessutom grava sömnsvårigheter. Som nu, t ex. Jag ligger och tänker på allt häftigt som kommer att hända nere i Turkiet, all god mat man ska äta, alla bad man ska ta...och vips närmar sig klockan fyra-fem på morgonkvisten och koltrastsjäveln börjar skrika utanför fönstret. Det är helt hopplöst att försöka sova. Då kan jag likasågärna knåpa ihop ett nytt blogginlägg som någon kanske läser någongång.

Det här med resandet är förresten något jag länge tänkt bearbeta här i bloggen. Jag vill innerligt framstå som sval, världsvan och svårimponerad. Det är bara så jäkla svårt att vara det när allt ska vara för första gången. Jag har aldrig åkt på charter innan, aldrig på solsemester och allra minst på en sistaminutenresa, ospecat till ett land jag aldrig varit i. För att försöka dölja min totala brist på kunskap inom området har jag börjat sluka allt av resebloggar och foruminlägg. Jag vet vad jag ska säga till påstridiga inkastare, vet på't ungefär vilken strand man ska hänga på, vet vilka utflykter som är värda att resa på och hur man ska ta sig runt på smidigaste sätt. En riktig torrsimsnörd har jag blivit. Jag trodde jag var äventyrslysten, full av tillförsikt till världen och mina medmänniskor, och ändå bunkrar jag upp med diarrémediciner, vätskeersättning, värktabletter, fyra sorters solkräm av varierande styrkor och så vidare. Jag är en nörd, en tönt och kärringen kommer så förbli, snart 27 år fyllda.

Kommentarer
Postat av: bäver

En sak jag har lärt mig är att det är väldigt ansträngande att vara så fruktansvärt improviserande och överträffa sig själv i spontanitet hela tiden. Jag kämpade hårt för att vara galet egen förr och jag orkade inte med mig själv till slut. Nu är jag gift, har barn, kombi, villa och ett lagom tråkigt Svenssonliv (som jag fasade för förr!) och nu börjar orken komma ikapp mig igen. Med den kommer möjligheten att göra galna utsvävningar utan att det tar kraft.



Så var stolt och glad över dina diarrémediciner, för tack vare dem kommer du att slippa vara orolig för att så mycket som öppna munnen i risk för att bli sjuk. Så roligt du kommer få! :D

[end moralpredikan]

2008-08-07 @ 18:31:01
Postat av: Ellen

Skönt med folk som förstår en :-)



Packar det sista nu. Visst var det 200 kg man fick ta med sig...?

2008-08-07 @ 20:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback