Höstjävel

Jag försöker verkligen. Tvingar mig att tycka om hösten, att tycka allt är så myyysigt och cosy och dricka-te-i-fåtölj-med-filt-över-benen. Men likväl känner jag att hösten suger. Man vet att löven på träden kommer att falla av inom två veckor och sedan inte dyka upp förrän allt hopp om vår är borta, att dagarna bara blir kortare och vädret sugigare. En av de bästa dagarna på året är runt den 20:de december, i år den 22:de. Vintersolståndet. Då vänder det, man vet att det bara är downhill from here, längre dagar, snart vår.

För min del hade samma människor som bestämmer över namnsdagarnas varande och icke varande, kunna slopa november, gå direkt på första advent så fort löven fallit av, sedan en månad jul och vinter och sedan vår igen.

Och ja, jag är bitter över att mitt mellannamns namnsdag bara togs bort utan att ersättas av något annat.

Kommentarer
Postat av: bäver

Hahahaha, förlåt men du är lite rolig :p Jag gillar iofs hösten när den är som nu - vacker, solig och färgglad. Men hösten med regn, lera, snålkall blåst och mörka otäcka kväller suger ju en del.

2007-10-08 @ 10:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback