Efterkrigstidsfest

Jag ska till Stockholm och partaja på lördag. Temat för festen är efterkrigstid och jag har ca 500 kr kvar på kontot. Lajbans. I alla fall behöver jag en huvudbonad. Jag vill ha en med flor (flour, fluor...?) som hänger ner lite snyggt över ena ögat. Och sen vill jag ha knallrött läppstift och ondulerat hår. Jag vill nog vara Dita Von Teese... Fast nu ser jag att en basker kan fungera bra. Och det får man för en tia på myrorna. Och locktång har jag, så det är bara att ondulera på.

 
För övrigt har jag försovit mig idag. Fyra timmar... Men oj, vad utvilad jag är. Lite ironiskt egentligen. Jag klagade till kursledningen att åtta timmar lärarledda lektioner/vecka är för lite, och sen missar jag fyra timmar av dem i ett nafs. Helt fantastiskt. Jag borde läsa kurslitteratur som straff. Men enligt någon av lärteorierna (kognitivistisk? Behaviorisktisk?) borde jag inte bestraffas med att göra skolarbete, då detta kommer att ge dåliga konnotationer och göra pluggandet till något negativt. För det är det inte redan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback