mitt-i-nattenblogg

Nja, än är det inte mitt i natten. Men snart så!

Vardagsrummet börjar bli tomt på prylar och flytten närmar sig. Ska börja rensa i garderoberna på allvar vilken dag som helst nu, kanske t o m imorn. Det lär väl gå något lass till myrorna med kläder, gamla skor, ett par stövlar som alltid varit för små (fast de var rosa med dödskallar på), lite omaka kaffemuggar och sånt.

Det är befriande att slänga grejer. Efter varje flytt får vi mindre och mindre sparade prylar i förrådet. Numera finns det sammanlagt två bananlådor med nostalgi lagrade. Det känns skönt att ingen av oss är någon samlare av rang i alla fall.

Det ska bli intressant och se vem som vinner inredningsfighten i nya lägenheten. Karln jag bor ihop med vill ha uppe alla sina stora, murriga tavlor på väggarna + ärvda svärd och uråldriga pistoler. Jag vill ha mina tavlor (i glada färger) uppe, eller lagra allihop och köpa nya tillsammans. Å andra sidan har han bestämt hur det skulle inredas i förra lägenheten, så det är väl min tur nu.

Nåja, nock om flytt.

Morgondagens todo-lista:

Skola 10-12 med projektarbete.
Packa lite lådor eller rensa garderober. Helt bägge delar och både och.
baka fika (utan mjölk) till lördagen.
Dricka lite öl på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Kristian

Ja jag är verkligen en liten junkie :P
Uppmärksamhet och bekräftelse behövs en daglid dos av, därförs brukar jag springa runt och krama alla spexare här uppe. :D
Ja ni kör inte Hanniball som erat nollespex?
Men jag tror inte det är så farligt. Man kommer nog snabbt in i det igen. Vi ska typ bara ha ett rep innan nolleföreställningarna.
Rebusrally? Det får du skriva om här i bloggen så jag lär mig vad det är.

2007-05-26 @ 09:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback