Förkylt

En veckas förskolejobb klart och jag är förkyld. Vad annars skulle man kunna tänka sig när alla ungar hostar och nyser på en. Det kliar rejält i halsen och hjärnan rinner ut ur näsan. Fast det är kul att jobba. Känns också lite befriande att vara helt ledig när man kommer hem. Att bara slänga upp benen på soffan och slötitta på tv en stund utan att behöva tänka på all kurslitt man borde läsa.

Utöver att ta hand om snoriga barn har jag varit lite hjälte. Eller, nåja. Småhjältig var jag nog. En kille hade råkat svimma på busshållplatsen när jag klev av och jag hjälpte honom att ringa föräldrar och lite sånt. Det var faktist mest trevligt. De ä int' klokt vad trevliga ungdomarna är nuförtiden.

Nä, om man ska pallra sig i bingen. Det är en lång dag imorgon också.

Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback