Skitdag

Åtta anledningar till varför 14 februari 2007 inte kommer gå till historien som mitt livs gladaste dag:


* Började dagen med att läsa ett tentaresultat: 10 poäng underkänt trots att tentan kändes som en lättplätt att göra. Jag var säker, kunde frågorna, resonemanget etc. Tjohoo, världen ler, gräset lockar.

* En av mina fellow skådisar har tappat rösten och fått en infektion på stämbanden och vi har föreställning ikväll.

* Jag spillde ut ett glas apelcinjuice över parkettgolvet samtidigt som jag slog i foten i ett stolsben så hårt att jag nästan började gråta.

* Jag vill inte plugga, fast jag måste.

* Jag insåg i förmiddags att jag antagligen måste börja jobba till hösten eftersom det verkar stört omöjligt för mig att skrapa ihop tillräckligt många poäng.

* Mitt te kallnade innan jag hann dricka upp det.

* Efter att ha betalat allt som varit toknödvändigt  (och som jag skjutit upp in i det längsta) har jag nu 200 kr kvar på kontot.

* Det är alla fjärtars dag idag och jag vet inte vad Emil ska få...eller, jo det vet jag. Men då blir jag ännu mera fattig.

* Det fanns ingen frukost kvar i kylen.


Några anledningar till varför 14 februari 2007 kommer bli en lyckad dag:

* Det är föreställning ikväll - slutsålt dessutom. Iiiiih!! :-)

* Vi har en läkare i skådistruppen som kan skriva ut häftiga medusiner till den som tappat rösten

*  Vi har fått en kanonbra omstart på vår grälsång.

* Jag har en bra hårdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback