Rubriken får inte enbart bestå av blanktecken

I söndags gick sambons farfar bort. Vi blev inte överaskade; han hade varit dålig länge. Men det är tråkigt. Vi har bokat om tågbiljetterna och ska ner på begravning så jullovet  börjar lite tidigare för oss. Det är ju en bra sak i alla fall.

Jag sitter och småsneglar på studentportalen. Enligt ett envist rykte som florerar, ska man kunna se sitt resultat av de tentor man har skrivit upp till en hel dag tidigare än vad resultatmailen visar. Fast det gäller bara om man har blivit godkänd (eller bättre). Dvs är man underkänd syns det inget. I morgon har tentarättarnas 10 dagar gått och resultaten borde således skickas ut... än så länge står det inget i studentportalen. Men vaffan. Jag skulle ju inte hoppas! Jag försöker förbereda mig på ett neggoresultat för att inte knäckas när det kommer. Dessutom ska det inte gå att bara plugga en helg på en tenta. Det borde inte gå i a f.

Jag har känt mig lite nere för tiden, men det börjar vända. Det brukar göra så i december, lagom till adventsljusstakarna tänds. Knasigt, egentligen, att november ska vara så himla svår.

Kommentarer
Postat av: bäver

November är en sugig månad, det bara är så. Mitt emellan varmröda höstlöv och stearinmysiga kvällar kommer november i all sin grådass och ruggighet. Hoppas du ser till att ta hand om dig ordentligt!

Beklagar förlusten av svärfarfar också.

2007-12-03 @ 23:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback