Kval, val, banal

Jag står i valet och kvalet om jag ska fortsätta ingenjöra mig eller helt byta inrikting och bli svenskaläraret. Nu börjar det ju bli lite intressan när man får välja egna kurser, men samtidigt är det svårtsvårtsvårt och allt går i ett sjuhelvetes tempo och risken finns att inte kroppen klarar av det. Det svaga köttet, ni vet. Så fort det blir lite mycket att göra drar jag på mig udda sjukdomar och blir tvärdålig. Men det finns ju samtidigt ingen anledning att tro att lärarprogrammet är mycket enklare. Fast jag vet att det är färre lektioner, inga läskiga labbar (yey!), men fler egna arbeten och jag fullkomligen suger på egna arbeten. Men samtidigt är det roligt att arbeta med barn, men samtidigt är det lite intressant med miljöanpassade produkter och samtidigt tjänar man mera pengar på att ingenjöra och ha sig och samtidigt kan jag arbeta utomlands men samtidigt kan jag inte ta varje kurs två gånger för att överhuvudtaget ha en chans att klara den...Ja, ni fattar galoppen.

Ska träffa studievägledaren nästa vecka, så ska vi se vad jag kan göra.

Nu sitter jag och övar sångstämmor och väntar på att klockan ska bli tolv så jag eventuellt kan registrera mig så att csn betalar pengs. För just nu är det en ekonomis kris och jag svär inom mig att precis när den där karln jag råkar bo med väl får in en slant på sitt kontot, så inte fan köper han mat vi kan ha i kyl och frys utan_han_går_till_McDonalds!! Aaaaargh!!

Så. Avreagerad. Luuugn. Andas. Gör solhälsning A och kissand... nej, stående hunden och flygande sköldpaddan och dödmans ställning. Allt på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback