Typ frisk, liksom.

Sov idag också och struntade i att gå till skolan. Eller struntade och struntade - jag sov mig frisk, helt enkelt. Sen upptäckte jag igår efter att vi handlat mat för de sista slantarna att den dyra kattmaten i princip var slut, så det var bara att krypa till korset och slänga fram tiggarbössan under föräldrarnas näsor. Tack och lov för föräldrar. Vad skulle jag gjort utan dem :-)

Men imorn är det nya tag som gäller. Nu är det heltid i skolan, drama- och sångrepetitioner på kvällar och helger och någon gång däremellan ska man hinna vara kärleksfull mot sambo, katter och vänner. Dessutom SKA socker undvikas! Har ju slarvat en del de sista dagarna med lite mörk choklad, ischoklad (typ tre bitar, men ändå!) och nu idag - paj på mcdonalds. Kom på mig själv när jag betalat för pajen och skulle gå och sätta mig att jag inte skulle äta sockrade grejer. Tsss. Jaja. "Gjort er gjort og, spist er spist"1 som det heter så träffsäkert på norska.

Sitter med en varm vetekudde på magen och botar min fjortismensvärk. Det är lite synd om mig fortfarande...
Nu ska jag ta mig en my darling klementin och kolla om det går någe häftigt på tävä.

------------------------------------------------------------------------------------------

1 "Gjort är gjort, och uppätet är uppätet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback