Hangin' in there

De sista självande veckorna av vårterminen är kvar. Jag sitter och kämpar med tre hemtentor och plugg inför en salstenta och ångest inför en munta innan sommarlovet hägrar.

Jag kan nu kanske berätta lite i vida ordalag hur det kom sig att jag skaffade mig dödsfiender. Alltså, det var en gång...

Äh, jag ska nog fortfarande inte nämna för många detaljer, men jag "råkade" (jag och min stora käft...) säga till ett par arbetande lärare som diskuterade sina elever högt och tydligt på bussen att de borde hålla käft. Detta togs väl inte emot på det ödmjuka sätt man skulle kunna hoppas på utan jag fick veta att jag "skulle gå och lära mig något vettigt istället" på min lärarutbildning.

*visslar*

Vi får se var det hela leder. Det ryktas om ett rektorsmöte angående dessa, men jag har släppt tråden och beblandar mig inte längre. Jag tycker väl inte jag har gort sådär jättemycket fel.


Det var lite spänd stämning på pendelbuss- och tåg efter detta...

Kommentarer
Postat av: bäver

Hahaha, men det var ju helt rätt. Det finns ju faktiskt sekretess och sunt förnuft. Men skvallertackor är väl inte så kända för att förstå innebörden av någotdera.

2008-05-22 @ 19:18:41
Postat av: eM

Bra gjort! Det behövs fler som du i skolan.

2008-05-25 @ 20:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback