Mammaskillz?

Jag träffade en sex veckor gammal Ebbe häromdagen. Han såg ut som en liten fågelunge och luktade pyttebäbis. Jag fick hålla honom vid några tillfällen och jag trodde i min enfald att man (i a f jag) skulle ha några medfödda mammaskills och direkt veta hur man ska hålla huvudet och allt det där för att inte ungen ska glida iväg eller kvävas av mitt hår i ansiktet, but nooo. Jag kände mig stel och tafatt och hade inte en susning om hur man håller i en liten pytting.

Nåja, det är ju inte aktuellt än på ett tag. Fast det var rätt mysigt att prova.

Kommentarer
Postat av: bäver

Om det är någon tröst så känner de flesta sådär, såvida de inte arbetar med småttingar eller står mitt inne i småbarnsperioden själv. Du skulle, tex, sett hur tafatt min ömma moder blev när hon skulle hålla sitt första barnbarn. Hon till och med erkände det..

2008-03-15 @ 13:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback