Nu så.

Jag har gått ett tag och funderat över vad jag skulle skriva i bloggen. Har haft skrivkramp, skulle man kunna säga. Man känner sig lite smårutten när man smyger in och läser andra, mer produktiva bloggare utan att kunna motprestera. Men nu är jag igång igen.

Jul och nyår swischade förbi, några dagar hos mina päron och några hos sambons. Innan vi visste ordet av det, var vi tillbaka i Lkp och det var dags att skriva tentor och essäer och fixa studiemedel och köpa toapapper och andra vardagstråkiga bestyr.

Jag har funderat över vad 2008 kommer att innebära. Jag fyller 27... det är dags att bli vuxen, sådär på riktigt. Alltså ska jag avsluta min utbildning, förhoppningsvis är jag klar redan i oktober. Fatta hur mycket jag kommer att fira då! Fram med skumpan, baby. (vuxen var ordet, sa Bull...)

Tills dess ska vi väl ha flyttat igen. Vi känner att vi nog behöver något större, även om det är skönt att inte ha så många ställen att skräpa ner på. Vi har sneglat på Ryd igen, men det tar emot att flytta tillbaka. Det ryktas om att det finns en studenttrea på 80 kvm i innerstan. Undrar vem man ska sälja sin själ till för att få den... I övrigt är det ont om studentlägenheter med riktiga kök.

Vidare hoppas jag att 2008 medför många spelningar och tillfällen att utvecklas musikaliskt.

Och sen ska jag gå ner lite i vikt... men det är å andra sidan inget nytt för 2008. Men nu är vi två om saken, då sambons snusslutande resulterade i en något förändrad ämnesomsättning. Det är skönt att inte vara ensam om att försöka tänka på kosten och masa sig iväg till gymmet. Jag satsar på att gå ner fem kg till sommaren och sedan fem kg till fram till nästa jul. Det blir lagom.

I övrigt hoppas jag att 2008 blir ett år man kommer att minnas av positiva skäl. Nu ska jag sluta vara så jäkla pretantiös och fortsätta skriva skräpbloggar om ingenting :-)


Kommentarer
Postat av: bäver

hahaha, man ska inte behöva prestera nåt i en blogg. Bara undrade om du gått under jorden ;) Ett bra tips, om man är lika slapp i disciplinen som mig, är att inte kämpa ihjäl sig för gymmets skull utan försöka vardagsmotionera mera. Plus att ändra maten litegrann. Det är sååå mycket lättare att äta roligare/godare/nyttigare än att motionera.... Jag hör visserligen till kategorin människor som får värk av att röra mig för mycket, så jag har väl inget val. Men ändå. Kosten är A och O, inte minst att lära sig att man faktiskt MÅSTE äta rätt mycket trots allt, och om man äter rätt kan man verkligen vräka i sig utan dåligt samvete. Toppen!! :D

2008-01-14 @ 13:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback