Inlagd gurka

(Detta skrevs igårkväll, torsdag, men av någon anledning har det inte publicerats. Så då gör jag det nu)

Eller inlagd Ellen. Det blev nästan så idag... För att ta det från början:

Njurontet har inte gett med sig och i förmiddags ringde jag vårdcentralen som tog emot mig, bad mig kissa i en mugg och stack mig i fingret. De kunde inte hitta något, så de remitterade mig till akuten. Där fick vi väntaväntaväntavänta innan en läkare tryckte mig på ryggen, ryckte på axlarna och sa att det skulle ultraljudas. Efter ytterligare en lång stund kommer en undersköterska och sätter på mig ett blåttåvitt armband och säger att jag ska läggas in över natten. Que? sa både jag och den där karln jag råkar bo ihop med. Jag är ju vid relativt gott mod, utöver att jag har ont i ryggen, och trodde att de skulle kalla tillabaka mig en annan dag. Så blev det också i slutändan, då en annan läkare kom in och klämde och dunkade bestämde att röntgenavdelningen ska ringa mig imorgon bitti istället och jag får sova hemma i min egen säng inatt.

*phiew*

Så får vi se vad som händer i morgon. Någon svamlade någonting om att tappa njurarna på vätska, men det låter läskigt så det får vi nog bli två om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback