Asfaltera skiten och bygg en pool...

Jag hatar naturen. Och naturen hatar mig.
Idag fick jag mitt fjärde road kill, en stackars liten fågeljävel som tyckte det passade sig att köra in i mitt däck medan jag körde på motorvägen.

Tidigare har jag kört över en hare (det var mitt i natten på en åker och jag körde, av rädsla för att köra över ett djur, i knappt 50 knyck på en sjuttiväg ), en duva (jag lyckades döda mamma duva en solig förmiddag. Pappa duva satt ensammen på lyktstolpen ovanför mordplatsen i flera månader efteråt och blängde på mig när jag kom körandes) och en padda som var så stor att det var läskigt.

Kommentarer
Postat av: bäver

Köra över djur är inte kul. Även om jag, som är jägare, kanske kan tyckas mordlysten så får jag ångest om jag kör på fåglar, möss eller grodor. Något större än så har jag tack och lov sluppit ifrån, och hoppas jag slipper det i fortsättningen också.

2008-05-06 @ 10:55:26
Postat av: Ellen

Jo, precis... dumma smådjur (och stora) som är ivägen för bilarna... :-/

2008-05-06 @ 22:06:24
Postat av: bäver

Idag har jag hittat undantaget som bekräftat regeln - jag körde över/förbi inte mindre än TVÅ ormar på hundra meter och jag led inte alls över att kanske beröva dem deras liv. Läskiga djur!

2008-05-08 @ 19:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback