Coolaste jobbet, men jag är en nörd.

Idag var jag på mitt nya jobb för första gången. Shit.
Det var trendiga möbler, glasväggar och häftig konst, en chill-outsoffa, plattskärmar, inspelningsteknik och mixerbord och de som jobbade där var moderiktigt klädda och använde uttryck som "dräg å dråppa" (dra markerade dokument eller textrader till en annan stans på datorskärmen). Jag kom dit i en myyyysig höstkofta och halsduk och pulsvärmarna synligt på handlederna. Jag visste inte riktigt var jag skulle göra av min jacka eller handväskan eller fötterna. Jag var Ugly Betty personifierad. Nåja, jobbet är mitt :-)

Men det verkar vara häftigt att jobba där. Kanske lite småtråkiga arbetsuppgifter, men det kan ändras med tiden. Risken finns att man blir inkallad som röstskådis och blir ålagd helt andra uppgifter än man skulle kunna tro, enligt han som visade mig runt. Jag skulle kunna tänka mig att jag har fått det häftigaste extrakneget en student kan tänka sig.

Kommentarer
Postat av: bäver

Nu blir jag avis. Jag har en hemlig dröm om att göra röster till barnprogram, men det kommer ju aldrig hända.. :p

2007-09-29 @ 10:31:56
Postat av: Ellen

Det ironiska är att den där karln jag bor med har samma hemliga dröm... Han är också avis :-)

2007-09-29 @ 11:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback