Svacka

Det blir så, när man får en del bakslag att man börjar tvivla på sig själv. Jag skickade in en kursuppgift idag (ingen tenta) och kände en gnagande oro för att ha gjort fel, ha missuppfattat eller på annat sätt klantat mig igen. Dessutom vågar jag knappt kolla mailen nuförtiden eftersom jag är rädd för att få ännu ett underkänt tentaresultat. Pratade idag med en annan som gjort samma tenta; han hade skrivit 12 sidor, jag hade skrivit 6. Oron blev inte mindre... Visst, det spelar väl ingen större roll om det man skrivit är substansfyllt, men har man skrivit mycket är ju chansen större att man får med det väsentliga. Aaaaaaaah!

Skitgrej.

Jag har dessutom svårt att sova om nätterna, vilket inte riktigt heller bidrar till ett muntert och alert humör. Idag hade jag t o m svårt att sova på dagen, vilket jag aldrig brukar ha. Jag tror jag måste snacka med någon om det här. Hur länge kan man klara sig på pyttemycket sömn?

Kommentarer
Postat av: bäver

Stackars. Det där med att tvivla på sig själv efter bakslag känner jag igen. Och det hjälper inte med hurtiga kommentarer heller. Jag vidhåller min idé att du ska prata med studievägledaren. Hoppas du har en bra sådan.

2007-11-28 @ 18:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback