Ivar den förskräcklige

Igår kom jag hem från praktiken, trött och hungrig. Går in i trapphuset och fram till vår dörr. Vid sidan om dörren, i huvudhöjd, ser jag....sveriges största spindel. Jag varken skämtar eller överdriver när jag säger att det var över en decimeter mellan tåspetsarna. En sån här var det (känsliga läsare varnas å det bestämdaste):

http://fotolena.se/Lena/H-insekter/H-spindlar/spind-15.htm

Jag tog tre djupa andetag, låste upp dörren så fort jag bara kunde och pep in i lägenheten med ett swisch. Väl inne upptäckte jag att det inte fanns någon lunch i kylen, men trots detta vågade jag inte gå ut av rädsla för Ivar. Just det, Ivar den förskräcklige fick han/hon heta. Jag funderade på att ringa polisen, securitas, anticimex, grannen och nationalgardet innan jag ringde den där karln jag bor ihop med och förvarnade honom. Han var också på väg hem, lyckligtvis, och är i princip lika spindelrädd som jag. Fast han är karl och tog tre ännu djupare andetag än jag och klämde ihjäl Ivar med hjälp av sina skolpapper. Han är min hjälte. Jag älskar honom. Emil, alltså. Inte Ivar.

Kommentarer
Postat av: bäver

Hihihi, här får mannen också döda spindlar. Fast han är mer rädd för dem än jag är. Först tar han två meter papper och sen mosar han för allt han är värd. Sen måste han spola ner pappret i toaletten, och spola minst tre gånger. Ungefär så.
Gillade förresten citatet: "Hanens palper är ombildade till kopulationsorgan." Kopulationsorgan är ett alldeles för sällan använt ord.

2007-08-25 @ 19:45:06
Postat av: Ellen

Och vad sjutton är en palp? :-)

2007-08-26 @ 01:02:58
Postat av: bäver

Ett ben. Eller i alla fall nåt som liknar ett ben. :D

2007-08-26 @ 10:45:24
Postat av: Sussi

Har den sex med benen!?!?!? =oO
(Eller vet inte jag vad kopulera är för något..?)

2007-08-28 @ 21:51:13
Postat av: Ellen

Hahahahahahaha!! Tydligen :-)

2007-08-29 @ 02:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback