Dystert

DystertJag tänkte för några veckor sedan att nu går allt så himla bra för mig, skolan är rolig, det är kul att sjunga i bandet, jag får massor av bekräftelse, jag är nöjd och glad så det borde väl komma något bakslag snart. Jovars, det har det gjort. Missade två tentor, 10 poäng åt helvete, fast det kändes riktigt bra när jag skrivit dem. Inte bara surt, utan man känner sig nertryckt i skorna...

Någon vecka efter att jag fått sista neggotentabeskedet ska jag kolla upp när jag har chans att göra de sista 10 poängen som jag har efter mig sedan förra året. Detta var i fredags som jag mailade kursadmin. och fick svar att tentan går på måndag. Idag, alltså. Tjena... Dessutom ryktas det om att det är en spärrtenta, dvs klarar jag inte den, så får jag inte fortsätta min utbildning. Kniven mot strupen... Så nu har jag skrivit en tenta jag knappt har haft tid att plugga till. Får se hur det har gått... Jag vågar ju inte hoppas, men kommer bli minst lika ledsen över ännu ett underkänt resultat.

Jag förstår faktist inte riktigt varför jag har så himla svårt att skriva tentorna. Jag är inte överdrivet korkad, är någotsånär med och aktiv under föreläsningar och seminarier och tycker inte det är svårt att förstå. Men likväl är det något som brister i reproduktionen. Ibland önskar jag att någon utifrån skulle analysera vad jag gör galet och säga till mig hur jag ska ändra på mig för att passa in i tentarättarnas mall.

Nu ska jag gå och tvätta.

Kommentarer
Postat av: bäver

Usch så tråkigt det låter. Du kan inte prata med studievägledaren och förklara hur du känner? Jag menar, man måste nästan kunna få hjälp med att klara tentorna egentligen. Inte alltid det hänger helt på studenterna, utan även på föreläsaren.

2007-11-19 @ 21:30:04
Postat av: Ellen

Jo, det skulle jag ju kunna göra. Bra idé! :-)

2007-11-20 @ 12:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback