Nattvak

När ändå min dygnsrytm är rubbad intill oigenkännelighet (vilket inte sommartidsomställningen hjälpte till att få någon ordning på) passar jag på att sitta uppe och skriva klart en hemtenta som ska vara klar på onsdag eftermiddag. Jag känner mig ohyggligt duktig som disponerar min tid!

Ikväll har vi även fått se lägenheten som vi ska bo i. Den var bra mycket fräschare än vad vi förväntade, större vardagsrum än vad vi trodde också. Enda kruxet är det långsmala köket. Ska man skaffa ett vägghängt bord? Eller kanske ett klaffbord? Hela huvet fylls av inredningsfrågor när det egentligen borde innehålla och avhandla språkliga färdigheter och annat matnyttigt...

Och på tal om mat, vi skulle ätit våfflor idag; karln hade köpt färdig våffelsmet, god sylt och grädde men hade glömt att våffeljärnet var utlånat. Lite snopet. Å andra sidan, när skulle vi orka äta våfflor? Hela dagen har gått i småätandets tecken med druvor och mackor och fika och pizza och lite glass på det. Haha, vågen kommer att försöka krypa in under badkaret för att komma undan mig och mina extrakilon!

Nån dag ska jag bli duktig, äta ordentligt och ge mig ut i motionsspåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback