Rubriken får inte bestå av enbart blanktecken.

Här sitter man och kan inget annat. Åkte ner till skåne för att hjälpa till i förödelsen. Idag har den vattenskadade datorn startat (helt intakt!), en ny bokhylla har monterats och ett hyllplan har burits upp till carporten för vidare deponering. Resten av hyllan åker väl upp under morgondagen.
Vidare har vi hämtat sjukt många framkallade bilder från fotoaffären, köpt krokar, en sophink, diskmaskinssalt, nya glasögon och rom har införskaffats, allt på mindre än en timme innan stängning.

Jag har förresten börjar experimentera med alkosmoothies. Farligt, farligt... Man blandar nån go sprit tillsammans med mixade bär och antingen juice, cider eller sockerdricka, och oj, vad gott det blir. Det hela började med att jag skulle göra frozen margaritas (eller hur det nu stavas. Enklast möjligast, ait?). Man skulle ha ljus rom, jordgubbar, apelsinlikör och citronjuice. Jag hade mörk rom, svarta vinbär, citronlikör och äppelcider och kallade den för an other margarita. Det blev fantastiskt gott. Jag hittar nya talanger hos mig själv varje dag, numera.

Kommentarer
Postat av: bäver

Mmm det lät gott du. Kan verkligen tänka mig att mörk rom och svarta vinbär "gifte sig" med varandra. Och citronlikör på det.. Smaskens :) Vi borde ta en drinkblandarafton nån gång (om ett bra tag ;) ) för jag tycker det är enormt roligt att testa nya blandningar. Andra än rom-cola, vodka-russian, red bull-vodka osv

2007-07-19 @ 20:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback