Vinter

Jag tyckte ett ögonblick att jag kunde vara utan vinter i år. Det räckte med mörker, fesljummet väder och regn. Jag ville ha vår, vårvärme, vårsol, knoppar och färger. Men över en natt blev det tio minusgrader, snö som täckte marken och strålande solsken. Och hjärtat smälte för vintern i år igen.


Vinter


Jag har för tiden väldigt mycket att göra. Sju dagar i veckan repeteras det dans, drama och sång. All tid som inte ägnas åt det, spenderas i skolan. Jag är nyförkyld och hostig och har svårt att somna om nätterna. Men själsligt mår jag bra. Tentan och caset lämnades in i tid utan ångest, jag och den där karln jag bor ihop med firade 4 ½ år tillsammans igår (nåja, firade och firade. Vi berättade i a f för varandra i förbifarten att vi hade varit ihop så länge) och katterna har inte varit sjuka på länge.

Dessutom är det kallt, snöigt och soligt ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback