Nåja

Vaknade utan röst imorse. Efter idogt morgonuppsjungning och stora mängder med varmt honungsvatten (uääk) börjar jag hitta den igen, men den är svårkontrollerad och låter inte som den ska. Ska ha föreställning ikväll också, så jag ska se om jag kan ta nåt avsvällande innan ridån går upp.

Annars börjar det kännas ganska slitet. Är förkyld och lite småsjuk, ett öde jag delar med halva skådistruppen, verkar det som. Försöker sova mycket och prioritera vila och mat, men likväl smyger fanskapet på en och överfaller när man som minst behöver en förkylning.

Har i övrigt inte så mycket att tillägga. Katterna är på balkongen, jag borde dammsuga innan jag far iväg, hitta några rena strumpor (tvättid borde väl också fixas ;-) ), packa ner husapoteket i en påse och ta med till teatern.

Det blir nog en rolig föreställning ikväll. Igår var Lithe Blås i publiken och det märktes. Visst är det roligt med kommentarer från publiken, men igår var det mest temposänkande och i många fall smaklösa inskott som inte tillförde föreställningen ett dugg. Men vi höll ihop det ganska bra, om jag får säga det själv.

Om en halvtimme ska jag med bussen, var det tänkt. Ska plocka fram snabeldraken och fara en runda över golven. Ska bara tvinga i mig den sista halvlitern honungsvatten. Uäk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback