blekansikte

Den där karln jag bor ihop med bollade med lite arbetstider, och vips fick vi två veckor extra semester tillsammans. Så nu kan vi kanske, kanske om vädret tillåter, åka ut i den blekingska skärgården och sola och bada. Det behövs verkligen... Jag är ju inte särskilt pigmenterad i vanliga fall, rödhårig som jag är, men denna sommaren behövs det uv-filter om man ska vara i närheten av mig och min bleka lekamen.

P g a en kraftigt begränsad ekonomi har vi bara försökt oss på lite små, gratisutflykter till olika badställen, bl a till Arkösund där det fanns helt fantastiska solvarma klippor och hav och tång och båtar och fåglar och annat somrigt tjafs. Synd att det låg lite väl långt bort för att man ska orka åka dit på regelbunden basis.

Vi har en dröm, den där karln och jag, att vi en dag ska äga en båt. Ingen av oss vet särskilt mycket om båtar, men det hade varit trevligt att ha en. Särskilt under varma sommardagar... Hoppas det blir flera såna innan hösten kommer.

Kommentarer
Postat av: bäver

Mysigt det låter. Man ska absolut inte underskatta gratisunderhållning. Oftast är det de där sakerna som faktiskt betyder nåt i slutänden. Jag har en skrämmande förmåga att få dåligt samvete över att saker kostar (för det gör det ju naturligtvis, och i 99% av fallen dessutom mer än man räknat med) och lyckad på så sätt trycka undan en del av glädjen över sysselsättningen till förmån för mitt ekonomiska samvete. Hemskt dåligt sätt att investera pengar på underhållning, om du frågar mig.. :p Och sen är jag lite hemkär så jag njuter av roadtrips inom Svearikes gränser mer än fyllebåt till Finland eller charter till två veckors pressande på en kanarieholmsk strand. Men bävrar och gnuer kanske är väldigt olika. :-D

2007-08-09 @ 00:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback