Ny karriär!

Jaaa, nu är det liksom dags att tillkännage vad det till slut blev.

Jag har avbrutit mina ingenjörsstudier nu och ska från och med imorgon börja plugga socialantropologi. Jag har_nästan_koll på vad det handlar om det det lilla jag har läst om det, verkar vara väldigt intressant. Dessutom är det bara schemalagd tid tre dagar i veckan, och då endast halvdagar, så kroppen kommer att orka med också. Det blir mera att läsa men mindre att förstå och det känns överkomligt. :-)

Jag ska alltså så småningom bli lärare. Jag har fått mitt svenskaår godkänt, ska bara komplettera med didaktik och jag har fått 19 poäng matte godkänt som breddning och den sista poängen kan man slänga in från någon gammal programmeringskurs, så där var det avklarat. Nu är det bara 20 p lite vadsomhelst och sedan pedagogik och praktik, sen är det klart. Jag blir något!


Helgen har ju varit lite...i särklass. Har haft musikrepshelg, -20 grader, sömnbrist och kalla tår... Är rätt sliten i rösten efter att ha sjungit så mycket. Undrar hur det kommer att bli under föreställningsperioden... Från tidigare erfarenheter är min röst rätt ömtålig, den tappas riktigt lätt, så lagom till tredje föreställningen lär jag ha en hes, mysig dagen-efter-röst... Vid femte är den borta.
Nä, nu målar jag fan på väggen. Vi har ju faktist en riktigt bra röstcoach som hjälper oss. Hon får mig nog på rätt köl. Om inte annat ger hon mig talförbud :-p

Jag började förresten fundera häromnatten om hur mycket som egentligen får plats i minnet. Jag har ju lyckats repa in ett helt manus med diverse ändringar, klara lite univeristetskurser, koreografi, sångtexter etc. När tar minnet slut? Och får man isåfall upp ett felmeddelande? Eller är det andra minnen som försvinner? Och vad skulle DE så vara? hu...nu snurrar det.

Nu ska jag och min överbelastade hjärna skutta graciöst i säng, så att jag är pigg och fräsch till uppropet imorgon.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback