Tvi valis.

I och med att morgondagen består av dramarep tänkte jag vara lite pysslig och huslig och bullmammaaktig och ta med fika. Men eftersom mitt tidigare inlägg bestod i en massa viktgnäll (uuu, jag är så fet osv. Det är jag inte alls. Jag har typ ynka tre kg kvar att gå ner sen är jag nöjd.) tänkte jag vara nyttig och ta med frukt istället för nybakade wienerbröd. Så jag köpte en honungsmelon och en korg physalis. Men så gick plasten upp på tvivalis-korgen och jag skulle bara smaka en. Och så gled en till ner. Och plötsligt var det bara en halv korg med syphilis kvar och det är ju lite pinsamt att bjuda på så jag åt upp resten också. Jag lär ju få rännskitar imorgon.

Men honungsmelonen har jag inte rört än. Det är ju massa jobb med att skära och fixa bort kärnklegget och sånt. Så det får bli imorgonbitti.

Har dessutom struntat i att gå på teater eftersom jag ville umgås med karln jag råkar bo ihop med. Men lagom till att han kommit hem, vi slängt in tvätten i tvättstugan och han satt sig med en belåten suck framför datorn, ringer hans kompisar och vill ha med honom på filmkväll. Så här sitter jag, ensam med ett hav av physalisskräp, och kollar på - Idol. Tadaa. *suck*

Men imorn är det dramadramadrama som gäller. Ska dessutom fortsätta träffa skådis på kvällen eftersom vi är bjudna på tysk afton med bratwurst, sauerkraut, semmelknödeln och wiessbier. Mumma! Germanofile fadern är säkert inte alls avundsjuk ;-)

Nä, om jag ska fixa lite ordentlig kvällsmat. Var duktig och köpte fullkornspasta i affären idag, så det blir väl nåt sånt. Det var ju dessutom stora smakardagen på Hemköp! En tant ville få mig att tycka om ihoptryckta sågspån...det lyckades hon inte med. Hon hävdade att detta märket var minsann kunglig hovleverantör i England. Men tjena. Skulle det vara någon merit? Engelskmän och mat? Tss... Hon berättade också  att det var såååå nyttigt och tarmarna skulle knyta sig i spontana små hjärtan i kärlek till dig och dessa sågspånsflingor. MEN hon serverade skiten tillsammans med fet, sockrad vanilj/jordgubbsyoughurt... Mmm. Detta var genomtänkt!
Men en grej fångade mina smaklökar i ett litet gourmetnät. Det var någon indisk rätt med citronyoughurtgegga, kyckling i kokosmjölk och nåt halvstarkt och ris. Det ska jag köpa nästa gång jag får pengar.

Nä, nu ska jag se vem som åker ut. Tjejerna regerade idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback