Diciplin!!

Ja, eller brist på detsamma... Jag har t o m skrivit i min kalender just "DICIPLIN!!" i slutet av varje vecka fram till jul för att inte halka efter i skolan. Och vad gör jag när jag har två helt lediga dagar? Inte är det skolarbete, inte... *suck* Ibland vill man ta semester från sig själv.

Det är inte mycket som är diciplinerat hos mig för tiden. Mitt pågående viktminskningsprojekt har stannat av och jag har t o m gått upp ett kg. Jag måste ha världens sämsta ämnesomsättning... Jag behöver bara tänka på en muffins, så kommer kilona smygandes. Nä, nya tag är det som gäller.
"Skippa fika, ät en frukt istället. Mera fullkorn åt folket! Och för helvete, Ellen. Masa iväg dig till gymet!"
Det får bli min nya paroll. Sådärja.

Men manusinlärningen funkar i alla fall förvånansvärt bra. Förra gången jag stod på scen hade jag tre pytteroller och likväl var jag tvungen att be sufflösen om hjälp bägge föreställningarna. Denna gången har jag ju hur mycket som helst att lära mig utantill, men nu verkar det fastna. Men det är klart, vi har ju inte fått låtarna än...

Förresten är det askallt ute och jag har nästan inga ytterkläder som passar. Eftersom min lite trinda kroppshydda blivit mindre i omfång sitter förra årets sparsamt använda kappa som ett tält...Får ta min vår/sommar/höstjacka och packa in mig i en tjock tröja. Eller typ 10000!

Apropå det, nu ska jag skrapa den trisslotten jag köpte innan. Sen ska jag bli milionär i smyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback